V nedeljo bo druga tekma v letošnjem ElgoNOVA Notranjskem tekaškem pokalu 2011. To bo tek na Križno goro. Pravi sogovornik pred to tekmo je gotovo Simon Kočevar, ki bi ga lahko poimenovali že kar serijski zmagovalec tega teka. Najboljši je bil tudi lani. Letos bo dopolnil 21 let. Simon se ukvarja z biatlonom, ki ga trenira že 11 let. To je šport, za katerega se je najbolj navdušil sam, zagotovo pa gre zasluga tudi domačemu klubu SK Kovinoplastika Lož, ki mu je omogočil, da je z rekreativnega nivoja preskočil na profesionalno raven treniranja. Njegova najboljša tekma je bila v sezoni 2010/11, ko je na mladinskem svetovnem prvenstvu ob podpori domačih navijačev zasedel 13. mesto. Spomin na ta nastop je še zelo svež. Svoje prve tekme se niti ne spominja, po vsej verjetnosti je bil to nastop na šolskem krosu, kasneje pa je že v sezoni 2001/02 nastopil na eni izmed tekem za pokal Slovenije v biatlonu. Državni prvak postane  v povprečju 2-3x na sezono, tako da ima v svojem žepu skupno že okoli 20 naslovov državnega prvaka. Svoje najvišje uvrstitve na mladinskih svetovnih prvenstvih je dosegel prav v pretekli sezoni, na svetovnem letnem prvenstvu je na Poljskem pri mlajših članih zasedel 5. mesto, v zimski sezoni pa na mladinskem svetovnem prvenstvu na Češkem 13., 15., 23. mesto. Za dober rezultat si šteje tudi 18. mesto v Kanadi, v sezoni 2008/09, prav tako na mladinskem svetovnem prvenstvu.

Kaj  svetuješ kot zmagovalec lanskega Teka na Križno goro tekačem pred letošnjim tekom? Kakšna naj bo njihova taktika in način teka, da dosežejo dober čas, obenem pa z lahkoto premagujejo strmino, ki jih čaka? Ali boš letos tekel na tej tekmi? Cilji?Simon Kočevar

Vsem tekmovalcem svetujem, da si tekmo vzamejo kot težji trening (sproščeno, samozavestno), kajti le to vsaj meni prinese dober čas oz. zadovoljstvo. Prehiter začetek vas lahko stane dobrega rezultata, saj se proga po slabem kilometru začne močno vzpenjati in če so noge utrujene že na ravnini, bo do cilja precej težka pot.V primeru da boste začeli z vam priljubljenim tempom, pa lahko progo odtečete zelo dobro. Najbolj pomembnih je zagotovo zadnjih 500m, kjer se ponavadi na času najbolj izgublja, ali ob pravilni razporeditvi moči lahko tudi največ pridobi. Letos bom na tekmi prisoten, moj čas pa se bo ob dobrih pogojih zavrtel okoli osebnega rekorda , ki znaša 18min12s. Cilj mi je pod 18 min, vendar mi je prehlad odvzel nekoliko moči, tako da se več ali manj pustim presenetiti.

Katera je tvoja najljubša preizkušnja v NTP-ju? Zakaj?

Najljubša preizkušnja mi je prav tek na Križno Goro. Všeč mi je njena konfiguracije, saj mi tek navkreber ne povzroča težav (teče se bolj na moč), nekoliko večje probleme imam pri ravninskem teku , ker tam nastopajo večje vibracije in frekvenca, na katere pa moje mišice zaradi načina treninga niso prilagojene in mi pusti mnogo več mikropoškodb, kot tek navkreber.

Se ti zdi NTP dobro organiziran? Bi mogoče kakšno tekmo, ki ti je bila po tej plati najbolj všeč, posebej izpostavil?

Notranjski tekaški pokal se mi zdi dobro organiziran, kar kaže tudi na prisotnost dobrih tekačev iz drugih regij. Tekma, ki bi mi bila organizacijsko najbolj všeč, niti ne morem izpostaviti. Letos mi bo najbolj všeč tista, na kateri bo organizatorju uspelo privabiti največ tekačev.

Omenil si že, da boš tekel na Teku na Križno goro. Ali planiraš tekmovati še kje, ali ti tvoji treningi tega ne bodo dopuščali?

Za letošnji NTP nimam nobenih planov, tek na Križno Goro je zame stalnica,  zato ga tudi vselej štartam. Nato pa se že začnejo priprave na biatlonsko sezono in letošnji način treninga mi štart na ostalih tekmah najbrž ne bo dopuščal. Če pa bom doma, potem pa vselej rad pridem na tekme, ki potekajo v moji okolici.

Kako izgledajo tvoji treningi? Kako treniraš v pripravljalnem obdobju in kako potem, ko imaš sezono? Katere športe moraš kot biatlonec vse trenirati?

Moji treningi potekajo od enostavnih, ki so v začetku sezone, do težjih v predtekmovalnem času. Poleti (pripravljalno obdobje) največ treniramo bazično, kar pomeni daljši treningi z nižjo obremenitvijo, proti zimi, ko se začne sezona, pa se treningi krajšajo obremenitev, pa se stopnjuje. V pripravljalnem obdobju je biatlon razdeljen na več športov (streljanje, tek z rolkami, tek, kolo,veslanje, treningi moči…). Vsi ti športi nam pridejo prav pozimi, saj z njimi krepimo mišice, ki jih uporabljamo pri biatlonu.

Simon

Kakšne cilje imaš v prihajajoči sezoni v biatlonu?
Trenutno še kujem glavni cilj za prihajajočo sezono, zato  ga še ne bi povsem izdal. Zagotovo pa je eden izmed ciljev konstanten napredek. Če bo napredek vsaj tak, kot je bil v pretekli sezoni, potem bom zadovoljen.
Kaj ti pomeni tek oz. šport nasploh? Gre za kaj več, kot le tekmovanje?
Tek mi pomeni poslušati samega sebe, se naučiti pravilno reagirati in pravilno ukrepati v določenih situacijah.

Šport mi pomeni motiv v življenju (vztrajnost, moč in pogum).

Gotovo imaš dolgoročne cilje v športu. Nam jih izdaš?

Moj cilj za prihodnost je nastop na naslednjih olimpijskih igrah v ruskem Sočiju leta 2014. Hkrati pa si želim tudi uspešno in zdravo živeti s športom!

Simon, hvala za pogovor. Želimo ti čim več uspehov na tvoji športni poti. V nedeljo pa si obetamo zanimiv tek in hitre čase 🙂

Hvala tudi tebi! Se vidimo na vrhu sončne Križne gore!